استانداردهای سیستمی قابل گواهی
بر اساس تعریف مطرح شده در استاندارد ISO 26000 ، مسئولیت یک سازمان برای اثربخشی تصمیمات و فعالیت های خود بر جامعه و محیط از طریق رفتاری شفاف و اخلاقی شامل مد نظر قراردادن انتظارات سهامداران، مطابقت با قوانین و ... در راستای بکارگیری این موارد در سازمان می باشد.
استاندارد ISO 26000 ، راهکاری را در زمینه اصول اساسی مسئولیت اجتماعی (Social Responsibility) ، مسائل و موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی و روش های ادغام و تلفیق و تبدیل رفتار مسئولیت اجتماعی به راهکارها ، سیستم ها، اقدامات و فرآیند های سازمانی ارائه می نماید.
ISO 26000، با همه انواع سازمان ها در بخش های خصوصی، دولتی و غیر انتفاعی، اعم از بزرگ و کوچک و فارغ از این که در کشور های پیشرفته یا در حال توسعه فعالیت می کنند، همخوانی داشته و متناسب با همه آنها طراحی شده است. این استاندارد بین المللی برای کسانی که مسئولیت اجتماعی را بررسی می کنند و نیز افرادی که تجربه کار با آن را دارند، کارایی بیشتری دارد. ISO 26000، یک استاندارد سیستم مدیریتی جهت تایید (گواهی)، طراحی نشده است و اعطای هر گونه تاییدیه می تواند منجر به ارائه تصویر نادرست و غلطی از هدف این استاندارد بین المللی گردد.
اگرچه صدور گواهینامه ISO 26000 معمول نیست ولیکن مرکز ممیزی و صدور گواهینامه نیس با داشتن شبکه گسترده ای از ممیزان و کارشناسان فنی داخلی و شرکای تجاری بین المللی، می تواند خدمات ممیزی و صدور گواهینامه انطباق را در این حوزه ارایه نماید.
مرکز آموزش و انتشارات نیس، با شناسایی نیازهای آموزشی شرکت ها و سازمان ها و با بهره گیری از توان علمی و عملی شبکه ای از استادان و متخصصان مجرب داخل و خارج از کشور، دوره های متنوع آموزشی را برای سطوح مختلف مدیران ارشد، مدیران میانی، کارشناسان و سرپرستان با گرایش های مختلف طراحی و اجرا کرده است که تعدادی از این دوره ها در زیر نمایش داده شده است.
الزامات و مميزی داخلی بر اساس ISO 26000 |
پیاده سازی استاندارد ISO 26000 |
یکی از پیش نیازهای پیاده سازی سیستم های مدیریتی، داشتن درک صحیح از الزامات آنهاست که با توجه به تفاوت زبان بین جامعه ایرانی و محیط های علمی بین المللی (از جمله سازمان بین المللی استاندارد)، دسترسی به ترجه صحیح و قابل درک از متن استانداردهای مدیریتی و فنی بسیار ضروری می باشد. در این راستا، مرکز آموزش و انتشارات گروه نیس، با به کارگیری تیمی چند تخصصی، همه ساله چندین استاندارد پر کاربرد از جمله استاندارد ISO 9001:2015 را ترجمه و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.
مکان: تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی غربی، کوچه دهم، پلاک 13، واحد 1
تلفن: 88769066 (021)
فکس: 88513340(021)
همراه: 09352929405 - 09333902244
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید