استانداردهای سیستمی قابل گواهی
این استاندارد را می توان شناخته شده ترین استاندارد در سطح جهان دانست که تا سال 2019 در بیش از 1.100.000 سازمان در بیش از 150 کشور پیاده سازی شده و گواهی شده است. این استاندارد با این پیش فرض تهیه شده است که رسیدن به کیفیت مورد نظر مشتریان و استمرار در این امر تنها زمانی ممکن است که کلیه فرایندهای مستقیم و غیرمستقیم با کیفیت محصولات و خدمات و رضایت مشتری تحت کنترل قرار گرفته و برای بهبود بیش از پیش آنها تلاش شود.
این استاندارد عمومی بوده و همه سازمانها، شرکتها، موسسات و حتی کسب و کارهایی که به صورت قانونی ثبت نشده اند با هر اندازه و در هر موقعیت جغرافیایی می توانند نسبت به پیاده سازی این استاندارد اقدام و گواهی ان را کسب کنند. یک تاکسی در شهر دوبی کوچک ترین سازمانی است که تاکنون گواهی شده است و یک شرکت چینی با 1.200.000 کارمند بزرگترین سازمان.
این استاندارد بر مبنای 7 اصل بنیادین طراحی شده است. پذیرش این اصول پیش نیاز استقار این استاندارد می باشند. به عبارت دیگر، استاندارد ISO 9001 تنها زمانی می تواند اثربخش باشد که مدیران ارشد سازمان به این اصول باور باشند و بدون شک یکی از اصلی ترین علل عدم سیستم مدیریت کیفیت در برخی از سازمانها، عدم اعتقاد تصمیم گیرندگان به این اصول می باشد. این اصول در شکل زیر نشان داده شده اند:
شرکت هایی که مایل به اخذ گواهینامه ISO 9001 هستند، مرکز ممیزی و صدور گواهینامه نیس با داشتن شبکه گسترده ای از ممیزان و کارشناسان فنی داخلی و شرکای تجاری بین المللی، می تواند خدمات ممیزی و صدور گواهینانه را در این حوزه ارایه نماید.
مرکز آموزش و انتشارات نیس، با شناسایی نیازهای آموزشی شرکت ها و سازمان ها و با بهره گیری از توان علمی و عملی شبکه ای از استادان و متخصصان مجرب داخل و خارج از کشور، دوره های متنوع آموزشی را برای سطوح مختلف مدیران ارشد، مدیران میانی، کارشناسان و سرپرستان با گرایش های مختلف طراحی و اجرا کرده است که تعدادی از این دوره ها در زیر نمایش داده شده است.
الزامات و مميزی داخلی مديريت کيفيت بر اساس 9001 |
تربیت سرممیز بین المللی ISO 9001 |
سرممیزی تبدیلی ISO 9001:2008 به ISO 9001:2015 |
بررسی تغییرات ویرایش جدید استاندارد 9001 |
یکی از پیش نیازهای پیاده سازی سیستم های مدیریتی، داشتن درک صحیح از الزامات آنهاست که با توجه به تفاوت زبان بین جامعه ایرانی و محیط های علمی بین المللی (از جمله سازمان بین المللی استاندارد)، دسترسی به ترجه صحیح و قابل درک از متن استانداردهای مدیریتی و فنی بسیار ضروری می باشد. در این راستا، مرکز آموزش و انتشارات گروه نیس، با به کارگیری تیمی چند تخصصی، همه ساله چندین استاندارد پر کاربرد از جمله استاندارد ISO 9001:2015 را ترجمه و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.
مکان: تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی غربی، کوچه دهم، پلاک 13، طبقه 2
تلفن: 88769066 (021)
فکس: 88513340(021)
همراه: 09352929405 - 09333902244
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید